Clickpic - Ramki ze zdjęciami prosto z Twojego telefonu

Cel

Zaprojektować nowoczesną aplikację do tworzenia i zamawiania produktów fotograficznych

Branża

Produkty forograficzne

Platformy

Świat zdjęć i produktów fotograficznych przeszedł prawdziwą rewolucję przez ostatnie kilkanaście lat. Aparaty cyfrowe to był dopiero początek, prawdziwe szaleństwo rozpoczęło się wraz z nadejściem smartfonów. Każdy z nas może zrobić zdjęcie praktycznie w dowolnym momencie.

Produkt

Liczba zdjęć w naszych telefonach i w bankach zdjęć przerosła wielokrotnie wszelkie wyobrażenia. Robimy i dzielimy się miliardami zdjęć dziennie. Do tego doszły social media i cała kultura dwudziestego wieku oparta na obrazie, a stopniowo odchodząca od innych treści. Produkty fotograficzne musiały się również zmienić. Musiały dostosować do nowoczesnego rynku i szybko zmieniających wymagań fotografów. Chcemy je mieć szybko! Nie chcemy czekać. Tak powstał pomysł na aplikację ClickPic, która pozwala zamówić ramki ze zdjęciami prosto z Twojego telefonu. Wybierz zdjęcia, dopasuj kolor ramek, zamów, odbierz, gotowe. Tak prosto! I wszystko przy pomocy aplikacji dostępnej na każdej platformie.

Etapy projektu

Staliśmy się częścią zespołu deweloperskiego

Research

Projekt rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i przeglądzie blisko 50 aplikacji z produktami fotograficznymi. Zapoznaliśmy się również z badaniami rynku oraz oczekiwaniami użytkowników. Wiedzieliśmy, że chcemy wyróżnić się prostotą, czytelnością i ponadczasowym designem. Najważniejszy jednak były zdjęcia ozdobione wyjątkowym produktem.

User flow & UX design

Zaprojektowaliśmy dokładne ścieżki użytkownika i zaplanowaliśmy funkcje, jakie oferować będzie aplikacja. Następnie przystąpiliśmy do tworzenia makiet funkcjonalnych i przygotowaliśmy kompletny prototyp, który pozwalał dotrzeć do każdej najdrobniejszej funkcji.

Nasz proces

Po zaakceptowaniu podstawowych funkcjonalności rozpoczęliśmy projektowanie UI, cały czas pracując nad pozostałymi elementami funkcjonalnymi aplikacji. Proces projektowy prowadzony był w metodyce SCRUM, pracowaliśmy bezpośrednio z zespołem developerów, który na bieżąco zwracał nam uwagę na wymagania techniczne i jednocześnie przygotowywał architekturę całego systemu.

UI Design

W designie postawiliśmy na nowoczesny i minimalistyczny styl. Wykorzystaliśmy kolorystykę marki, a więc przede wszystkim kolor główny nazwany “żakardowym amarantem”. Ten odcień stanowi główne CTA i element wyróżniający na ekranach. Pozostałe kolory dobrze uzupełniają paletę. Cała aplikacja jest ciepła i przyjemna w odbiorze.

Kreator produktu

Dużą pracy poświęciliśmy na dopracowanie kreatora produktu. Zaprojektowaliśmy kilkanaście wariantów, z których wybraliśmy ten oparty o poziome menu ze wszystkimi opcjami konfiguracji.

Zaprojektowaliśmy pełen proces zakupowy wraz z rejestracją, logowaniem i kompletnym check-outem. Aplikacja pozwala na płatność kilkoma najpopularniejszymi formami płatności jak BLIK, ApplePay, GoooglePay czy PayByLink.

W projekcie powstało łącznie ponad 300 ekranów. Aplikacja została wdrożona w sklepach na początku roku 2021 i została dobrze przyjęta przez użytkowników.

W ciągu miesiąca została pobrana ponad 10.000 razy i oceniona średnio na 4.4. Dobry wynik jak na pierwszy projekt m-commerce!

Inne Case Studies